Η μελέτη δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο
Η μελέτη στο σπίτι αποτελεί συχνά αντικείμενο ερίδων και διενέξεων μεταξύ γονέων και μαθητών. Ακόμα και οι πιο καλοί μαθητές θεωρούν το διάβασμα αγγαρεία και αναγκαίο κακό και δεν έχουν άδικο. Τα παιδιά δεν διαφέρουν και πολύ από τους ενήλικες καθώς μετά από τόσες ώρες που περνούν στο σχολείο, επιστρέφουν στο σπίτι και αντί να ξεκουραστούν πρέπει να ξαναστρωθούν στο διάβασμα ώστε να φέρουν εις πέρας, την πολλές φορές βαριά κατ’ οίκον εργασία που τους έχει ανατεθεί στην τάξη. Έτσι ξεκινά μια άτυπη «μάχη» στο μυαλό τους μεταξύ στο να υποκύψουν στο αναγκαίο κακό και να μελετήσουν ή να το αποφύγουν με όλα τα συνεπακόλουθα. Οι πιο επιμελείς μαθητές θα κάτσουν να διαβάσουν – έστω με δυσκολία – ώστε να μην αντιμετωπίσουν τις κάθε είδους κυρώσεις που προκύπτουν σε περίπτωση που δεν μελετήσουν τα μαθήματά τους. Οι υπόλοιποι μπορεί να αφιερώσουν λίγο ή καθόλου χρόνο με αποτέλεσμα να εισέλθουν σε ένα φαύλο κύκλο που θα τα καταδικάσει νομοτελειακά στην ημιμάθεια και στους χαμηλούς βαθμούς…
Στην εποχή του διαδικτύου, του Facebook, του Υοutube και του Instagram το να βάλουν οι γονείς τα παιδιά τους να μελετήσουν απερίσπαστα και αποδοτικά για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μοιάζει περίπου με… άθλο. Οι συμβουλές για το πώς να «οδηγήσουν» τα παιδιά τους στον σωστό δρόμο, έτσι ώστε για να αντιληφθούν την αξία της μελέτης στο σπίτι, πάμπολλες και ποικίλες… Στις πιο πολλές φορές όμως ακόμα και αυτά τα «μυστικά» δεν μπορούν να έχουν εφαρμογή λόγω της ιδιαιτερότητας του κάθε παιδιού και σπιτιού. Πόσο μάλλον όταν ο ένας ή οι δύο γονείς λόγω δουλειάς ή άλλων υποχρεώσεων απουσιάζουν από το σπίτι. Σε αυτή την περίπτωση το πρόβλημα γίνεται ακόμα μεγαλύτερο.
Η πιο ενδεικτική λύση για να αποφύγουν οι γονείς αυτό το «βραχνά» είναι να αποταθούν στους ειδικούς, για να μπει τέλος στα προβλήματα στις δικαιολογίες και την μουρμούρα γονέων και παιδιών. Αυτοί με την σειρά τους, θα φροντίζουν ώστε οι μαθητές να οργανώνονται και να αξιοποιούν παραγωγικά το χρόνο διαβάσματος και να εντοπίζονται οι δεξιότητες και αδυναμίες του κάθε παιδιού έτσι ώστε το διάβασμα να προσαρμόζεται στο επίπεδο του.
Η μελέτη πρέπει να γίνεται σε ένα φιλικό και ήσυχο περιβάλλον με επιτήρηση και πλήρη έλεγχο από το διδακτικό προσωπικό το οποίο θα επιβλέπει και επιλύει τις όποιες απορίες έχουν οι μαθητές από την παράδοση του μαθήματος στο σχολείο με σκοπό όχι μόνο να διεκπεραιώσουν την κατ’ οίκον εργασία που τους έχει ανατεθεί από τον δάσκαλό τους, αλλά και να μάθουν πραγματικά το αντικείμενο ώστε να θέσουν τις βάσεις και για τα επόμενα μαθήματα. Στην περίπτωση που προκύπτουν ανάγκες φυσικά, ο καθηγητής με διακριτικό τρόπο υποβοηθά τα παιδιά ώστε να κατανοήσουν το γνωστικό αντικείμενο.
Η τεχνολογία σε αυτή την περίσταση, είναι όπλο για τον μαθητή και μπορεί να του προφέρει χρήσιμο εκπαιδευτικό υλικό υπό την μορφή ηλεκτρονικών σημειώσεων, διαδραστικών ασκήσεων, Φύλλων Εργασίας και Αξιολόγησης αλλά και να μετατρέψει την μάθηση σε παιχνίδι ώστε η άλλοτε βαρετή μαθησιακή διαδικασία να γίνεται διασκεδαστική. Άλλωστε η μαθητιούσα νεολαία σήμερα, είναι πολύ εξοικοιωμένη με smart συσκευές.
Η μελέτη δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο, φτάνει να τον βρεις. Θέλει όμως και να επιλέξεις το σωστό σχολείο, γιατί ενώ υπάρχουν αρκετά προγράμματα σχολικής μελέτης, λίγα είναι αυτά που μπορούν πραγματικά να δώσουν στο παιδί σου τα εφόδια και τις δεξιότητες που θα τον βοηθήσουν να γίνει καλύτερο στην σχολική μελέτη. Το Grammar Institute είναι ένα από αυτά, ίσως η καλύτερη επιλογή, που προσφέρει όλα τα παραπάνω και πολύ περισσότερα. Για περισσότερες πληροφορίες αποταθείτε στο www.thegrammarinstitute.com